Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní trendy v konstrukci kluzných ložisek turbodmychadel
Dobrovolný, Ondřej ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se moderními trendy v konstrukci ložisek u turbodmychadel. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje historii, základní princip a konstrukci turbodmychadel. Druhá část je věnována teorii kluzných ložisek a jejich funkci. Třetí část se věnuje ložiskům používaných u turbodmychadel.
Laboratorní simulátor pro studium radiálních kluzných ložisek
Vincenc, Jan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru radiálních kluzných ložisek s přípravou pro implementaci transparentního ložiska ze safírového monokrystalu, skrze které je možné pozorovat kontaktní oblast čepu a ložiska. Nejprve je v úvodu práce uvedeno několik zařízení používaných k testování a výzkumu kluzných ložisek. Následuje vlastní řešení práce, kde jsou uvedeny koncepční varianty a definovány důležité parametry simulátoru. V poslední části je detailně rozebrán vlastní návrh simulátoru, a nakonec jsou uvedeny jeho omezení a doporučení pro další vývoj. Výsledkem práce je konstrukční návrh a kompletní výkresová dokumentace simulátoru kluzných ložisek, kterým bude po implementaci safírového ložiska možné pozorovat kontaktní oblast pomocí optických metod.
Sliding Bearing Apparatus
Sabo, Karol ; Šperka, Petr (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis concerns with a design of experimental apparatus for a film geometry detection in hydrodynamic lubrication thrust bearing using optical interferometry. The thesis includes the current state of knowledge about experimental apparatus using optical interferometry, engineering design and drawings of design apparatus
Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření
Orság, Josef ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími poruchami pístních kroužků. První část práce je zaměřena na konstrukční provedení pístních kroužku a na zatížení, která na ně působí. Druhá část práce představuje jednotlivé druhy mazání. V této části je také uvedeno, k jakým stavům mazání dochází za provozu spalovacích motorů. Poslední část je věnována nejčastějším poruchám pístních kroužků, a jak lze zabránit, aby k těmto poruchám docházelo.
Advanced Methods for the Solution of Journal Bearing Dynamics
Maršálek, Ondřej ; Louda,, Petr (oponent) ; Furch, Jan (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The scope of this dissertation is the description of a complex and generally applicable strategy for computational modelling of slide bearing in mixed lubrication regime. Also taking into consideration real pattern of rough surfaces of both slide bearing parts – bearing shells and bearing pins. Detailed ways to get characteristic data describing rough surfaces and the description of numerical algorithm used for subsequent surface data processing are listed in this doctoral thesis. Furthermore, all the implemented computational models for contact pressure modelling are discussed. The impact on hydrodynamic lubrication layer of slide bearings is given by the size and trend of flow factors, whose numerical determination is also described in detail in this thesis. Alternative assessment of flow factors using analytical equations is also listed for the completeness. In the closing section of this thesis a description of the numerical solver of slide bearing behaviour is included, together with stated and discussed results of realised simulations. The verification of individual computational models and the comparison of their results are presented in relevant chapters.
Chování kluzných ložisek řadového pětiválcového motoru při různých provozních podmínkách
Lábus, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice kluzných ložisek klikové hřídele řadového pětiválcového motoru. Hlavní část se zaměřuje na popis jejich chování při různých provozních podmínkách. Pro potřeby simulace hydrodynamických ložisek je vytvořen virtuální model klikového mechanizmu. Další část se zabývá problematikou konstrukce ložiskových pánví. Je vytvořen přehled ložiskových materiálů a stručně popsán technologický postup výroby pánve kluzného ložiska. Pro pochopení složité problematiky hydrodynamického mazání je odvozena Reynoldsova diferenciální rovnice a nastíněn postup výpočtu dynamicky zatížených ložisek. V závěrečné části práce jsou prezentovány nejzajímavější výsledky získané z výpočtových analýz.
Mazání vznětových a zážehových motorů
Krejčí, Tomáš ; Vaverka, Michal (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání v oblasti mazání vznětových a zážehových motorů, maziv a vymezením trendů. V první části naleznete obecné pojednání o principu vnitřního spalování, konstrukci vznětových a zážehových motorů. V dalších částech naleznete popis mazacího systému motorů a jeho částí, dále popis jednotlivých typů mazání a jejich výskyt na součástech motoru a posléze je pozornost zaměřena na motorové oleje a pohled na současný stav.
Tribologie pístních kroužků spalovacích motorů
Orbán, Tomáš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Témou bakalárskej práce je tribológia piestnych krúžkov spaľovacích motorov. Práca je rozdelená do 7 kapitol. Prvá kapitola sa zaoberá piestnymi krúžkami, požiadavkami na piestne krúžky, popisom hlavných funkcií piestnych krúžkov, typmi piestnych krúžkov, kompresnými krúžkami a stieracími krúžkami. Na záver tejto kapitoly sú uvedené informácie o kinematike piestnych krúžkov. Druhá kapitola uvádza mechanizmus trenia a mazania piestnych krúžkov, venuje sa tribológii, treniu, histórii pozorovania trenia, mechanizmom trenia a vhodnosti trenia. Okrem toho práca obsahuje informácie o mazaní, konkrétne o spôsobe mazania motorov s vnútorným spaľovaním a režimoch mazania. Tretia kapitola sa zaoberá hydrodynamickým mazaním. Témou štvrtej kapitoly je medzné mazanie. Piata kapitola uvádza informácie o zmiešanom mazaní. Trenie v olejovej vrstve je témou šiestej kapitoly. Posledná siedma kapitola sa venuje treniu kontaktu nerovností styčných plôch.
Design of the magnetically sensitive hydrodynamic bearing for the experimental rotor rig
Ferfecki, P. ; Zapoměl, Jaroslav ; Molčan, M.
In a hydrodynamic bearing, the relative motion between the rotating shaft and stationary housing is separated by a thin film of a lubricant. The magnetically sensitive lubricants with the promise of a semiactive control are able to improve the vibration response of the rotor system supported by the hydrodynamic bearings. A design of the magnetically sensitive hydrodynamic bearing is briefly introduced in this paper. The presented experimental rotor rig is proposed to analyse the large range of load conditions and rotational speeds of the bearing. The designed hydrodynamic bearing is intended to test the ferrofluids, magnetorheological oils, and nano-micro composite magnetic fluids. The apparent viscosity of the magnetically sensitive lubricant is altered by the magnetic field generated by the electric coil and thus the position of the bearing journal is shifted. The experimental measurement results show that the rheological behaviour of the lubrication layer with a magnetorheological fluid is significantly influenced by a magnetic field. The raising magnitude of the current in the electric coil leads to an increase in the bearing's load performance.
Laboratorní simulátor pro studium radiálních kluzných ložisek
Vincenc, Jan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru radiálních kluzných ložisek s přípravou pro implementaci transparentního ložiska ze safírového monokrystalu, skrze které je možné pozorovat kontaktní oblast čepu a ložiska. Nejprve je v úvodu práce uvedeno několik zařízení používaných k testování a výzkumu kluzných ložisek. Následuje vlastní řešení práce, kde jsou uvedeny koncepční varianty a definovány důležité parametry simulátoru. V poslední části je detailně rozebrán vlastní návrh simulátoru, a nakonec jsou uvedeny jeho omezení a doporučení pro další vývoj. Výsledkem práce je konstrukční návrh a kompletní výkresová dokumentace simulátoru kluzných ložisek, kterým bude po implementaci safírového ložiska možné pozorovat kontaktní oblast pomocí optických metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.